}); Ayva Tatlısı Nasıl Yapılır? | İncilay yemek tarifleri blogu

Ayva Tatlısı Nasıl Yapılır?


Kış yorgunluğu ile enerjimiz düşmeye başladı.Ayvanın ise tam zamanı.Lezzetli ayvaları bulunca ayvadan tatlı yapayım dedim.

İşte ayva ile yapılan tatlı için malzeme listemiz;
  • 6 adet ayva
  • 9 yemek kaşık şeker
  • 5-6 adet karanfil
  • 1 adet tane tarçın
  • Ayvaların çekirdekleri- Çekirdekler ayvaya renk veriyor bu yüzden ekliyoruz.
  • 2 su bardak vişne suyu

Ayva Tatlısı Tarifi

Ayvaları soyup ikiye bölelim. Çekirdeklerini atmıyoruz ayıklayıp kenara alalım.Kabuklarını tencerenin altına dizelim. Ayvaları teker teker tencereye dizelim her ayva parçasının üzerine bir buçuk yemek kaşığı şeker dökelim.Karanfil, tarçın ve ayva çekirdeklerini tencereye ilave edelim.İki su bardağı vişne suyunu ayvaların üzerine gezdirip ocağa alalım.İlk 5 dakika yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte ayvalar yumuşak olana kadar pişirelim.Ayvanın üzerine döktüğümüz vişne suyu jöle kıvamına gelince pişmiş demek oluyor.Ayvaları servis tabağına alıp üzerine tencerede kalan şerbeti gezdirelim.Kaymak ve cevizle servis edebiliriz.

Normalde ayvanın çekirdekleri renk vermesi için yeterli oluyor fakat ben daha belirgin renk olması için vişne suyu ekledim.Koyu renk ile ayva sunumunu daha çok beğeniyorum.Peki siz ayvanın tatlısını nasıl yapıyorsunuz?Siz ayvadan tatlı yapmak için neler yapıyorsunuz?Yorumlarınızı bekliyorum.

About Editör

Merhabalar Ben Sibel! Moda,diyet,sağlık,yemek tarifleri,astroloji ve diğer konular hakkında bir çok soruya cevap bulacağınız bloguma hoşgeldiniz.Faydalı olmak en büyük dileğimdir.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt