}); Ağaç Ev Sohbetleri Mimi | İncilay yemek tarifleri blogu
» » » Ağaç Ev Sohbetleri Mimi


Ağaç Ev Sohbetleri Mimi

Ağaç Ev Sohbetleri Mimi


Öncelikle mim hazırlayan arkadaşlara teşekkür ederim.Eğitimin içinden biri olarak sorulara cevap vermek istedim.



1-   Türkiye’nin eğitim öğretim sistemi sizce nasıl?

Eğitim sistemi,yıllarca sistemsiz bir şekilde ilerlediğinden bir sistemden söz edemeyiz.Sürekli bir yapboz içindeyiz.Bir karar veriliyor.Tam uyguluyoruz.Birileri çıkıyor değiştirelim diyor.Bu şekilde bir sistemden bahsedemeyiz.

Yeni bakandan sonra ki bakanımız eğitimin içinden biri....Kendisine güveniyorum.Sürekli makalelerini kitaplarını okudum Ziya Hocamızın...Zaten gelir gelmez somut adımlar atarak ve eğitimde sistem sürekliliğini anlatarak işe başladı.İnşallah bu konuda daha iyi şeyler olacak...


      2-   Sınav sistemi ve ezberden yana olan bu eğitimi destekliyor musunuz?

Sınav her ülkede var.Bir şekilde ölçme yapmak lazım.Sınavsız bir şekilde verilen geçiş puanlarında torpil olasılığı daha yüksek...

Bunu özel okulların öğrencilerine şişirmece verdiği notlardan anlayabiliyoruz.
Sınav kalite ve kalitesizi birbirinden ayıran en iyi ölçme aracıdır.

Yoksa işten anlamayan mezunlar ile yola devam edersek;

Daha bir çok doktor hastası içinde makas unutacak...Yaptığı bina  daha 2 ay geçmeden yıkılan mühendisler türeyecek....Örnekleri çoğaltabiliriz.

Ezber kesinlikle olmasın.Dersler uygulamalı olsun.Mesela ben öğrencilerime Mevlana'yı kitap üzerinden değil de Konya'ya giderek türbesinde anlatayım...Labaratuvarlar olsun deneyler yapalım.Yaparak yaşayarak öğrenelim.


3-   Siz öğrenciyken en çok neyden zorlandınız?

Ben öğrenciyken üniversitede bilim üretmeyen sürekli siyasi işler ile meşgul öğrenci ortamından muzdariptim.Çevremde herkesin bir yolu vardı.Kimisi sağdan kimisi soldan yürürdü.

Evet bu arkadaşlar keşke eğitimleri ile ilgili olsalardı.Üzülüyorum bir çoğu mezun dahi olamadılar.


Ağaç Ev Sohbetleri ile ilgili söyleyeceklerim bu şekilde.Eğitim konusunda öncelikle çok okumak ve araştırma yapmak gerektiğini düşünüyorum.Bu konuda güzel yazıları olan blogu sizlere tavsiye ederim.Yazıları okuyarak bende çok istifade ediyorum..

Blogun adresi;

https://fatihpinarca.blogspot.com  tıklayarak ziyaret edebilirsiniz.

About Editör

Merhabalar Ben Sibel! Moda,diyet,sağlık,yemek tarifleri,astroloji ve diğer konular hakkında bir çok soruya cevap bulacağınız bloguma hoşgeldiniz.Faydalı olmak en büyük dileğimdir.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt